Kosten

Bij Stichting Jeugdrecht zijn al onze diensten gratis. We geloven in het beschikbaar stellen van juridische ondersteuning zonder financiële last voor onze cliënten. Wij staan achter onze missie om de rechten van kinderen en ouders te beschermen en bieden daarom kosteloze juridische bijstand.

Als u graag wilt bijdragen aan het werk van Stichting Jeugdrecht, kunt u eenvoudig een donatie doen. Uw financiële steun helpt ons om onze activiteiten voort te zetten en nog meer kinderen en families te ondersteunen. Samen kunnen we een verschil maken.

Of maak uw donatie handmatig over op onze bankrekening:

IBAN: NL81 ABNA 0895 1067 60

BIC: ABNANL2A

Ten name van: Stichting Jeugdrecht te Amsterdam
Omschrijving: Donatie (graag uw voornaam en achternaam/naam van uw organisatie)

Stichting Jeugdrecht is door de belastingdienst aangemerkt als een ANBI (algemeen nut beogende instelling).

Meer informatie over Belastingvrij schenken.

Hoeveel belastingvoordeel levert het mij op als ik doneer?

Het doneren aan een stichting kan zowel voor particulieren als voor bedrijven fiscale voordelen bieden.

Bereken uw belastingvoordeel hier!

Hoe weet ik dat mijn donaties goed besteed wordt?

Elk jaar (meestal in januari) brengt de stichting een jaarverslag uit, inclusief een overzicht van de inkomsten en uitgaven. Dit is een wettelijke verplichting van de belastingdienst vanwege de ANBI-status van de stichting.

Ik wil zakelijk doneren, hoe kan ik dit doen?

Indien u overweegt een zakelijke donatie te doen, raden wij u aan contact op te nemen met onze financiële afdeling. In overleg met hen kunnen we uw wensen doornemen en de mogelijkheden verkennen.

U kunt onze financiële afdeling bereiken op administratie@stichtingjeugdrecht.nl

Hoe kan ik jullie ANBI status controleren?

Stichting Jeugdrecht is door de Belastingdienst erkend als een ANBI-instelling. U kunt de ANBI-status eenvoudig en veilig verifiëren op de website van de Belastingdienst.

• Naam instelling: Stichting Jeugdrecht
  • Vestigingsplaats: Amsterdam
  • Het RSIN-nummer van de stichting is 866540945.

Hoe voorkomt de stichting fraude?

Volgens de statuten (oprichtingakte) zijn alle bestuursleden gezamenlijk bevoegd, wat inhoudt dat zij allen toegang hebben tot de zakelijke betaalomgevingen van de stichting. Deze betaalomgevingen worden dagelijks gecontroleerd.

Ontvangt de stichting subsidies?

Nee, Stichting Jeugdrecht is volledig afhankelijk van donaties, giften en sponsoring voor haar financiën. De stichting verkiest momenteel geen subsidies te ontvangen, om zo haar volledige onafhankelijkheid te behouden.

Hoe weet ik of de stichting mijn donatie ontvangen heeft?

Indien je graag wilt weten of je donatie, in goede orde ontvangen is door de stichting, dan kun je een mail sturen naar administratie@stichtingjeugdrecht.nl, vermeld in de mail je initialen en je achternaam. Je ontvangt dan spoedig een ontvangstbevestiging.

Donatie Verzoek Stichting Jeugdrecht 22-06-2024
PDF – 4,4 MB 29 downloads

Kinderen in de jeugdzorg zijn niet het verdienmodel voor de journalistiek

(President Arman Guman)