Mijn functie(s) binnen de stichting zijn:

• President (voorzitter)
  • Finance Manager
  • IT Manager
  • Trust Manager (pro)

Wie ben jij?

Ik ben Arman Guman, geboren in Nederland (Zaanstad) en ik woon in Amsterdam.

Ik heb Stichting Jeugdrecht in 2024 opgericht nadat ik opgestapt ben van Stichting Rechtsbescherming.

Stichting Rechtsbescherming, heb ik in 2023 heropgericht, met als doel om gezinnen/families te helpen, die in conflict(en) zaten met jeugdzorg instanties en/of overheidinstanties. Omdat ik de afgelopen jaren het gevoel gehad heb dat ik inderdaad wat kon betekenen, heb ik besloten om een eigen stichting op te richten, namelijk Stichting Jeugdrecht.

Hoe ziet je dagelijkse leven eruit en wat is je functie binnen de stichting?

In het dagelijkse leven, werk ik full-time.

Naast mijn vaste baan ben ik President en tevens oprichter van de Stichting. Daarnaast ben ik ook actief als ervaringsdeskundige voor cliënten.

Ik ben ook onderdeel van Defence for Children en Stichting Expex, daar geef ik voorlichting onder andere aan andere Rechtbanken en Gerechtshoven op het gebied van het civiel recht en het (jeugd)strafrecht.

Wat zijn je hobby's?

Mijn hobby's zijn Netflix kijken, dansen en sporten.

Is het niet moelijk om full-time te werken en nog een stichting te hebben?

Die vraag krijg ik eigenlijk elke dag, het is niet zwaar want ik doe het met veel plezier, ik vindt namelijk dat er genoeg mensen in nood zijn die goed geholpen moeten worden, dus laat de popcorn maar in de kast want mensen helpen is voor belangrijker op dit moment!

Sinds wanneer ben jij bekend met het Jeugdrecht?

Ik ben bekend met Nederlandse Jeugdrecht, sinds 2018, sindsdien heb ik mij verdiept in onder andere het Familie en Jeugdrecht, Jeugdstrafrecht en volwassenrecht. Sinds kort ben ik ook bekend met beslagrekesten.

Hoe kunnen mensen jou bereiken?

Ik ben bereikbaar per mail: arman.guman@stichtingjeugdrecht.nl

Rechtsgebieden:

• Personen en Familierecht:
  1. (Spoed) Ondertoezichtstelling;
  2. (Spoed) Uithuisplaatsing;