Wat wij doen

Stichting Jeugdrecht staat klaar voor iedereen die problemen ondervindt met overheidsystemen en niet zelfstandig een oplossing kan vinden of het overzicht verliest.

De stichting zet ervaringsdeskundige vrijwilligers in die, naast hun eigen ervaringen, continu bijleren om goed geïnformeerd te blijven over het sociale domein van overheid en gemeenten.

Onze primaire focus ligt op jeugdzorg en jeugdbescherming, maar we bieden ook advies en ondersteuning op andere levensgebieden.

Indien we bij een hulpvraag niet over de vereiste kennis of middelen beschikken, denken we mee, zoeken we naar oplossingen en verwijzen we door waar mogelijk.

De stichting werkt samen met andere organisaties en streeft naar uitbreiding van haar netwerk.

Hierdoor hebben we een groter nationaal bereik en kunnen we, samen met onze partners, ondersteuning bieden bij een breder spectrum aan problematiek.