Mijn functie(s) binnen de stichting zijn:

• Vicepresident (secretaris)
  • Trust Manager

Wie ben ik?

Ik ben Olaf van den Hoeven en woon in Voorthuizen.
Ondertussen alweer een aantal jaar gescheiden maar in de 20 jaar dat we samen waren kregen we vijf kinderen.
Momenteel woon ik samen met drie katten.

Hoe ziet je dagelijkse leven eruit en wat is je functie binnen de stichting?

In het dagelijkse leven, werk ik full-time.

Naast mijn vaste baan ben ik Vicepresident van de Stichting. Daarnaast ben ik ook actief als ervaringsdeskundige voor cliënten.

Waarbij ik na een dag werken thuiskom en dan opgewacht wordt door m’n katten.
En regelmatig heb ik mijn kinderen over de vloer.

Wat zijn mijn hobby's?

Naast werk, huishouden en werk voor de stichting is er momenteel weinig tijd voor hobby’s.

Sinds wanneer ben jij bekend met het jeugdrecht?

In 2016 kwamen we door echtscheiding waarbij jeugdbescherming betrokken raakte, voor het eerst in het jeugd”bescherming” wereldje terecht.

Al vrij snel kwam ik er achter dat er voor sommige jeugdbeschermers andere belangen zwaarder wegen dan die van de kinderen, en dat voor sommigen meningen en aannames zwaarder wegen dan feiten.

Omdat ik tot dat moment nog onbekend was met de werkwijze van jeugdzorg, stond ik zoals zovelen meteen op twee - nul achterstand, en was het zaak zo snel mogelijk te zoeken naar informatie over procedures en regelgeving.

Ondertussen was er behalve de echtscheiding een ondertoezicht en uithuisplaatsing uitgesproken over onze kinderen.

De OTS van onze dochters en de UHP van onze oudste zoon waren er na twee jaar af.
Voor onze jongste heeft de hele strijd tegen jeugdbescherming zo’n vijf jaar geduurd.

Hoe kunnen mensen jou bereiken?

Ik ben bereikbaar per mail: olaf.hoeven@stichtingjeugdrecht.nl

Rechtsgebieden:

1. (Spoed) Ondertoezichtstelling;