Uitgelekte interview voormalige voorzitter Pluryn (De Hoenderloo groep)

Gepubliceerd op 9 augustus 2024 om 21:00

© Stichting Jeugdrecht - Foundation Child Rights

Amsterdam 9 augustus 2024,

Ruim 4 jaar geleden, sloot de Hoenderloo Groep haar deuren, om meerdere redenen, de belangrijkste reden was dat de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd ontevreden was over het leefklimaat en de kwaliteit van zorg op de locaties. Pluryn zag hierin haar kans en ging daarom mee met de sluiting. Pluryn heeft met de verkoop van de Hoenderloo Groep gemiddeld 18 miljoen euro buit gemaakt.

Uitgelekte interview met Karel Verweij:
In de periode van juni 2020, hebben twee (inmiddels ex) jongeren een gesprek aangevraagd met de toenmalige voorzitter van de raad van bestuur van Pluryn, namelijk de heer Karel Verweij. Veel jongeren zaten in onzekere tijden en daarom was er destijds een brief verstuurd aan de heer Karel Verweij (ex-voorzitter raad van bestuur van Pluryn) evenals mevrouw Marian Draaisma (ex-marketing director van Pluryn), met het verzoek om in gesprek te gaan met deze twee (ex) jongeren.
Recent heeft Stichting Jeugdrecht deze beelden in handen gekregen. Met toestemming van deze jongere(n) worden deze beelden naar buiten gebracht, aangezien de stichting het van belang acht dat oud cliënten van de Hoenderloo Groep, en overige betrokkenen, een compleet beeld krijgen van wat er zich in die periode heeft afgespeeld.